Erik Buster vierde met ons het christelijk leven
Zondag 8 november vierde geboren Enschotter Erik Buster voor het eerst als diaken mee in onze kerk. Hij verzorgde ook de preek. Hij vertelde daarin over het grote avontuur dat het christelijk leven kan zijn. Durven wij het aan? Geven we ons over aan God? Proberen we het eeuwig leven in de hemel te verwerven? Of blijven we buiten staan? “Van ons christenen wordt iets meer verwacht. Geloven is bij uitstek iets van genade, het is een geschenk, een uitnodiging. (…) Het heeft consequenties voor ons dagelijks leven.” Erik legde een verschil uit tussen wachten en waken. Wachten is passief, rustig afwachten, we zullen het wel zien. Waken is vol spanning vooruit kijken. Zoals de trappisten elke nacht de dag tegemoet waken, door vanaf half vijf te bidden. Maar Erik waarschuwt ook: “Dat moet u vooral niet doen omdat ik het zeg of omdat de pastoor dat preekt, uit [...]