Avondgebed op maandagavond
Elke maandagavond is er van 19.00 tot 19.30 uur in de Sint-Willibrorduskerk in Berkel een avondgebed. Tenzij er Eucharistische aanbidding staat ingepland, of er een speciale viering is. We volgen hierin als parochie het getijdengebed zoals de kerk ons dat aanbiedt, aangevuld met de schriftlezingen van de dag en een stille tijd van enkele minuten. Deze viering is een ideaal moment om terug te kijken op de afgelopen dag, dankbaar te zijn voor wat goed was en plannen te maken als iets beter kan. Of om gewoon even tot rust te komen, bij jezelf en bij God. Pastoraal werker Frits Hendriks vertelt wat meer over dit initiatief: Waarom komt het er? Wat je als parochie ook doet, het begint en eindigt met gebed, met de persoonlijke ontmoeting van God. En dat kan in Eucharistievieringen, en daarom hebben we die zowel op zondag als doordeweeks in alle drie de kerken. [...]