Berkel-Enschot, 15 oktober 2020

Beste medeparochianen,

De situatie rond het Coronavirus heeft zich dramatisch verslechterd, zoals dinsdag 13 oktober dui­delijk werd in de tv-toespraak van de regering. Na overleg met de regering hebben de bisschoppen de parochies het volgende gevraagd:

Nieuw:

• Een mondkapje te dragen, dat bij voorkeur alleen tijdens het communiceren wordt afgedaan
  • Voorlopig maximaal dertig gelovigen bij een viering (exclusief bedienaren en medewerkers)

Wat uitdrukkelijk blijft gelden:

• Handen ontsmetten bij binnenkomst
  • Via het middenpad naar uw zitplaats lopen
  • Bij het gaan zitten, de anderhalve meter afstand bewaren
  • Samenzang is niet toegestaan (zang enkel door een cantor of enkele zangers)
  • Via de zijpaden de kerk verlaten (let u daarbij op de anderhalve meter afstand)
  • Vooraf aanmelden (dit in verband met controle op het aantal en mogelijkheden tot contact bij eventuele besmettingen); aanmelden kan door reservering via onze website of telefonisch bij de parochiesecretariaten

In de afgelopen weken heeft de noodzakelijke controle aan de kerkdeuren soms wrevel en ergernis opgeleverd, waar eerder respect en waardering voor de controlerende vrijwilligers mocht worden verwacht.

Wij nemen de voorstellen van de bisschoppen over. Naast bovenstaande zijn met ingang van 15 oktober onze secretariaten alléén telefonisch bereikbaar, en tot nadere datum kunnen de ruimtes in de parochiecentra niet gebruikt worden.

Wij nemen deze besluiten met grote aarzeling, maar met ook grote zorg voor ieders gezondheid. Wij vragen om uw begrip en bidden met u om de kracht van de Geest om deze donkere Coronatijd door te komen. Zodra er nieuws is van de bisschoppen in relatie tot de Coronamaatregelen zullen wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen.

Het parochiebestuur

H. Paus Johannes XXIII Parochie