Vastenactie-Werken aan je toekomst

De Vastenactie van 2021 verloopt net als vorig jaar anders dan anders. Door de Corona pandemie moesten de activiteiten toen sterk beperkt worden en konden we bijvoorbeeld in Udenhout de vastenzakjes niet rondbrengen en geen meditatieviering organiseren. Dit jaar heeft de MOV besloten geen tweede collecte aan te vragen omdat het kerkbezoek sterk beperkt is en dat de collecte beter de kerk ten goede kan komen. Steun de Vastenactie met een gulle bijdrage op rekening Rabo NL30RABO0152085815 van de Stichting MOV Johannes XXIII.

2021-02-22T11:03:48+02:00maandag, 22 februari 2021|

Sneeuw ruimen

Zowaar kregen we dit jaar nog een winterse week, begin februari. Tegen de achtergrond van de klimaatverandering verwacht je het niet meer zo; aan de andere kant bleef het ook maar beperkt tot één winterse week. In de ochtend van de eerste sneeuwrijke dag waren er al vrijwilligers van onze kerkhofploeg in de weer om de kerk veilig bereikbaar te maken voor onze parochianen, waarvoor hartelijk dank! – Waar zouden we zijn zonder onze vrijwilligers? Enkele dagen later ben ikzelf ook nog een tijd lang in de weer geweest met het trottoir vóór het kerkplein en met mijn parkeerplaatsje. Even los komen van corona en bureauwerk, even in de buitenlucht met de handen bezig. Heerlijk. Op een bepaalde manier mag het een metafoor zijn voor de tijd waarin we nu terecht gekomen zijn. De Veertigdagentijd is bij uitstek een tijd om wat zaken op te ruimen die misschien wel [...]

2021-02-22T11:02:07+02:00maandag, 22 februari 2021|

Bedankt

U hebt kunnen lezen dat Yvonne het estafettestokje gaat overdragen aan haar collega’s binnen de parochie. Graag willen wij haar bedanken voor haar inzet. Yvonne, we hebben je leren kennen als iemand die nauwgezet alles in de gaten houdt wat er rondom de St.-Lambertus en rondom de gefuseerde parochie te doen is. We hebben het zeer gewaardeerd dat je actief meegedacht hebt over het reilen en zeilen in de parochie. Waar het nodig was, daar was je er, ook al betekende dit dat je een uurtje extra in touw was, want het bureauwerk in de parochie komt nu eenmaal met pieken en dalen binnen. Dankjewel voor je inzet, je vriendelijke woorden aan de telefoon of per e-mail voor ons en voor onze parochianen. Dankjewel voor je nauwgezetheid en je meedenken. We wensen je een mooie pensioentijd toe, samen met Tiny. Geniet ervan! Namens pastoraal team en parochiebestuur, pastoor Marcel [...]

2021-02-22T11:00:38+02:00maandag, 22 februari 2021|

Afscheid

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Ruim 5,5 jaar geleden heb ik het stokje overgenomen van Tiny van Asten en ben ik begonnen met mijn werk als parochiesecretaresse in onze parochie, in het parochiesecretariaat van Udenhout. Mijn tijd om te gaan is nu aangebroken. Wij zijn al bijna 3 jaar trotse opa en oma en mogen binnenkort ons 5e kleinkind verwachten. Een hele mooie ontwikkeling in ons privéleven waar wij met volle teugen van genieten, en met het vooruitzicht dat we van nóg meer heerlijk oppassen mogen gaan genieten. Dit heeft mij doen besluiten om de weegschaal, die aan onze kant steeds leuker en zwaarder wordt, te laten doorslaan naar ónze kant. Wij gaan samen genieten van ons pensioen, van ons gezin en van onze kleinkinderen. Vanaf 1 maart zullen mijn taken binnen het parochiesecretariaat worden overgenomen door mijn collega’s Marja Droomers [...]

2021-02-22T10:59:31+02:00maandag, 22 februari 2021|

Het spijt me, vergeef me

Anita Meyer zong in de jaren negentig Nederland toe met “Zo simpel drie woorden.” Sorry zeggen is zo moeilijk niet, of anders zou een televisieprogramma daarbij kunnen helpen. De Kerk heeft de veertigdagentijd als tijd bij uitstek om te kijken naar wat niet goed gaat in ons leven. Onderweg naar het grote feest van Pasen kunnen we dan onze relaties met elkaar en met God bezien en verbeteren. Op Aswoensdag hebben we daarom in de digitale viering voor kinderen en gezinnen Het spijt me, vergeef me-doosjes gemaakt. Kleine gesloten doosjes met een brievenbusje om gedurende de vastentijd onze fouten, slechte gewoontes en zonden in te doen. Niet om ze daarmee weg te stoppen, maar juist om eraan herinnerd te worden en ze onder ogen te zien. Wanneer hebben we ruzie gemaakt? Iets niet gedeeld met een ander? Gevloekt en gescholden? Teveel gegeten of gedronken? Iemand niet geholpen, terwijl die [...]

2021-02-25T13:04:20+02:00zondag, 21 februari 2021|

Zaterdag 20 februari

Iemand zei ooit: Als ik het Onze Vader bid, gaat het niet om de inhoud. Het is een ‘ik hou van jou’, een kort liefdesbericht aan God. Hoe zie jij dat? #liefdevoorGod

2021-02-10T11:47:22+02:00zaterdag, 20 februari 2021|
Ga naar de bovenkant