Ter nagedachtenis
In de St. Caeciliakerk hebben we afscheid genomen van Toos de Kroon-Kouwenberg, 90 jaar.
In de St. Caeciliakerk hebben we afscheid genomen van Toos de Kroon-Kouwenberg, 90 jaar.
Het parochiecentrum is tussen Kerstmis en Nieuwjaar gesloten.
Kerstmis is het feest van licht in de duisternis, van vrede op aarde, van gezellig samenzijn. Maar er zijn veel zaken om ons heen die afbreuk doen aan het feestelijke karakter van die dag. Het gewone leven is duur, de gasprijzen hoog; er zijn te weinig werkers in de zorg, waardoor ouderen te veel aan hun lot worden overgelaten; jongeren met psychische problemen staan te lang op een wachtlijst en kunnen niet geholpen worden; er is onvrede en velen voelen zich op straat onveilig; er is veel fraude en cybercriminaliteit; er is oorlog in Oekraïne en een oplossing voor de klimaatcrisis is ver weg. Er is veel om je zorgen over te maken. In zijn kerstboodschap van dit jaar schrijft onze bisschop, mgr. De Korte: “Geloof neemt onze zorgen niet weg.” Maar ook: “Geloof biedt perspectief, christenen zijn mensen van hoop”. Het fundament van onze hoop is Christus, Gods Zoon [...]
Ter voorbereiding op Kerstmis is er op woensdag 21 december in de St.-Willibrorduskerk een Avond van Barmhartigheid, met gelegenheid tot persoonlijke gesprekken. De avond begint met de uitstelling van het Allerheiligste om 19.00 uur en duurt tot ca. 20.30 uur.
Ook dit jaar is er een Gulden Mis, een stemmige Mis in de Advent bij uitsluitend kaarslicht. Van harte aanbevolen: dinsdag 20 december om 19.00 uur in de St.-Willibrorduskerk.
Stuurgroep Kersttocht Berkel, Enschot, Udenhout en Biezenmortel organiseert op zaterdag 17 december KERST IN BIEZENMORTEL. Het evenement is te bezoeken in de dorpskern (Capucijnenstraat) van Biezenmortel van 16.30 tot 19.30 uur.
December is een drukke maand. Er moet vanalles gebeuren. Althans, dat vinden we. Er moeten Sinterklaasgedichtjes geschreven worden en surprises gemaakt. De Sint is nog niet koud weg, of de Kerstboom moet worden gezet – verdorie, die lichtjes doen het weer eens niet… Kerstkaarten moeten worden geschreven – hebben we ergens nog het nieuwe adres van Ans en Henk, die pas naar Breda zijn verhuisd? Wie nodigen we uit met Kerstmis? Wat zullen we dan eten, een klassiek diner, of liever met z’n allen gezellig gourmetten? En dan moet daarna nog alles worden ingekocht, gekookt en alles voorbereid. Al met al kunnen we het ons erg druk maken. Het houdt het risico in dat we onszelf voorbij hollen, en dat de Adventstijd ons als het ware door de vingers glipt. Even een pas op de plaats maken, kan ons helpen. Elke dag even tijd inroosteren voor een stukje verstilling en [...]