Het is een vreemde Kerst dit jaar, daarom zoeken we naar nieuwe mogelijkheden om het ook buiten de kerk te vieren, met televisiemis en huisliturgie.

Uiteraard zendt de KRO via de televisie traditiegetrouw missen uit, op kerstavond om 23.30 uur en op eerste kerstdag om 11.00 uur. Via de website van het bisdom en via Omroep Brabant kunt u deze missen (om 22.00 en 10.00 uur) in de Sint-Janskathedraal meevieren.

Ook kunt u thuis zelf een gebedsviering houden. Er is een zogenaamde huisliturgie beschikbaar, een voor kinderen en een voor volwassen. Voor kinderen is het een kerstverhaal dat verteld en gespeeld kan worden met de bijgeleverde vingerpoppetjes. Dit is hetzelfde verhaal dat gebruikt wordt bij de digitale kinderviering op kerstavond. Voor volwassenen is het een eenvoudige gebedsviering. Eventueel kunt u met de geluidsopname die van deze viering is gemaakt meebidden. De huisliturgieën vindt u hiernaast, maar ook uitgeprint in de kerkportalen.
Andere huisliturgieën en nog veel meer kerstideeën vindt u via Vier Kerstmis, een website van de Nederlandse bisschoppenconferentie.

En uiteraard kunt u buiten de vieringen naar onze kerken komen op 25, 26 en 27 december. De kerkportalen zijn overdag (zoals bijna altijd) open. U kunt er een kerststal bezoeken en een kaarsje aansteken. In de Oude Toren van Enschot heeft het plaatselijke gilde een kerststal van de parochie ingericht.
Ook kunt u bij de Boom van Hoop gaan kijken en er wellicht nog een eigen kerstbal inhangen.