Op donderdag 7 april houdt onze parochie een woestijndag, een dag van stilte, studie en samenzijn in de voorbereiding op Pasen. Jules de Bruin, priester, woonachtig in het Duitse bedevaartsoord Kevelaer, zal ons begeleiden met spirituele workshops naar aanleiding van de lezingen van Palmzondag.

Op het programma staan twee van deze workshops, bestaande uit een inleiding, persoonlijke verwerkingsopdrachten en uitwisseling. Ook is er een eucharistieviering. We beginnen de dag om 9.30 uur met een ochtendgebed, om 16.30 uur beëindigen we het avondgebed. Tussen de middag eten we gezamenlijk een eenvoudige maaltijdsoep met brood. Tussendoor is er ook de mogelijkheid voor een persoonlijk gesprek met de begeleider.

Deze dag is enkel bedoeld voor parochianen, dus voor mensen die wonen in onze parochie (Berkel-Enschot, Udenhout, Biezenmortel) of hier regelmatig naar de kerk komen.

De dag wordt gehouden in de Sint-Caeciliakerk en de naastgelegen pastorie, Kerkstraat 4 in Berkel-Enschot.

Er wordt een bijdrage aan de kosten voor deze dag gevraagd van minimaal 10 euro per persoon.

Aanmelden is noodzakelijk en kan tot en met maandag 4 april via frits.hendriks@johannesxxiiiparochie.nl. Er is -vanwege de ruimte- een maximum aan het aantal deelnemers.

Van de deelnemers wordt verwacht dat ze zelf pen, papier en een bijbel meenemen.

09.30 ochtendgebed
10.00 informeel welkom met koffie en thee