Al een tijd staan in de drie kerken van onze parochie vrolijke papieren bloemen. Deze zijn gemaakt door onze communicanten, hun ouders en de communiewerkgroep. Elke bloem heeft een foto in het hart en staat voor een kind dat op weg is naar zijn of haar Eerste Heilige Communie.

Maar liever dan de bloemen hebben we de communicanten zelf in de kerk. In het afgelopen schooljaar zijn er heel wat digitale gezinsvieringen geweest en ook twee besloten kindervieringen. Nu de maatregelen versoepeld zijn en de Eerste Communie is gepland voor zondag 18 juli, zullen de communicanten zich in de kerk aan de parochie voorstellen: zondag 13 juni in de Lambertuskerk in Udenhout.

Parochianen zijn dan ook van harte uitgenodigd om de communicanten te komen opnemen in de gemeenschap van Johannes XXIII. De parochiebrede werkgroep gezinsvieringen en het pastoraal team hebben de afgelopen tijd een eenvoudige vorm gevonden voor dit soort vieringen, waarbij jong en oud samen de Eucharistie kunnen beleven. De zang zal worden verzorgd door ons kinderkoor Eigenwijs.

Omdat we uiteraard nog wel met beperkingen te maken hebben, kunnen er buiten communicanten en hun gezin dertig parochianen worden toegelaten. Reserveren kan via het secretariaat.