Elk jaar wordt er in onze parochie op Witte Donderdag een collecte in natura gehouden. Dit jaar hebben we dat wat uitgebreid omdat er maar dertig mensen naar de viering konden komen. Daarom was er van Palmzondag tot en met Witte Donderdag de mogelijkheid om voedingswaren te geven voor klanten van de voedselbank. Daar is in alle drie de kerken ruim gebruik van gemaakt, door kerkgangers en andere parochianen. Zo werd het een actie vanuit de gehele gemeenschap van onze dorpen.

Met Pasen was het druk, ook voor de Tilburgse Voedselbank. Daarom zijn de spullen in de Paasweek opgehaald. De twee ophalers reden de drie pastorieën af, waar het eten zo lang was opgeslagen. Omdat het -voor het grootste gedeelte- ging om houdbare producten kon dat heel goed.

De ophalers waren erg blij met de dozen en tassen vol met gewone dagelijkse voedingswaren, als koffie, thee, rijst, pasta, soep en groenten in blik. Dat zijn de producten waar de voedselbank het meeste aan heeft. “Veel dank aan iedereen die heeft bijgedragen.”

Her en der zat er ook wat exotischer eten bij, zoals twee grote chocolade hazen. Die hebben het niet gehaald om bij het paasontbijt al een nieuw thuis te hebben, maar de komende tijd zullen zij vanuit onze parochie “Zalig Pasen!” zeggen tegen mensen die onze hulp goed kunnen gebruiken.

Voedselbank inzameling inladen 2021
Voedsel bank inzameling opbrengst Udenhout 2021