Pasen is het grootste feest van het christendom, met een hele reeks vieringen op achtereenvolgende dagen. Maar helaas is er door de nog altijd nodige coronamaatregelen slechts beperkt plaats in de kerken. In de eerste plaats geldt: komt u graag naar de kerk? Probeert u zich dan aan te melden bij het secretariaat.

Wat als er geen plek meer is in de kerk?
Goed om te weten is dat de hele Paasweek geldt als één grote feestdag. U kunt dus ook op een van de andere dagen Pasen in de kerk vieren.
Maar de bisschoppen hebben ook een website gemaakt om Pasen thuis te vieren. Hier vindt u huisliturgieën om thuis te bidden, televisie-uitzendingen, boodschappen van de bisschoppen, tekeningen voor kinderen en nog veel meer.

Want ook al belemmert het coronavirus ons nog altijd, Pasen wordt het toch. In de kerk of thuis.

Vierpasen.nl