Zaterdag 4 november vindt om 10.30 uur in de St.-Jan in Den Bosch een voor Berkel-Enschot bijzondere viering plaats. Onze dorpsgenoot Erik Buster zal namelijk de priesterwijding ontvangen. Erik groeide op in Enschot en studeerde Theologie aan de universiteiten van Nijmegen en Tilburg, en aan de priesteropleiding in Den Bosch. Zijn diakenwijding was destijds, in coronatijd, alléén per streaming te volgen. Gelukkig is zijn priesterwijding nu voor een ieder toegankelijk. Het zal zeker een bijzondere viering zijn, temeer omdat ook Frits Hendriks, die twee jaar als pastoraal werker in onze parochie werkte, in dezelfde viering diaken gewijd gaat worden.

Zondag 5 november viert Erik om 10.00 uur in zijn thuiskerk zijn eerste plechtige mis. Eveneens een unieke viering, die het waard is om mee te vieren. Het wordt zeker een mooie viering met de inzet van beide gildes, het St.-Caeciliakoor en een aantal collega’s priesters (onder andere oud-pastoor Pieter Scheepers), diakens en pastorale werkers. Ook de nieuwgewijde diaken Frits zal met Erik en ons komen meevieren. Na de viering bent u welkom om Erik geluk te wensen bij Boerderij Denissen.

Deze gebeurtenis is natuurlijk een grote opsteker voor onze parochie, en wij hopen op veel belangstelling van onze parochianen. Van harte aanbevolen, en van harte welkom!