Op zaterdag 7 oktober pelgrimeren we naar de Zoete Moeder in de Sint-Janskathedraal van Den Bosch. Oktober is immers rozenkransmaand, en staat daarom in het teken van Maria.

Vanaf 10.30 uur staat bij het startpunt in gemeenschapshuis De Vorselaer in Biezenmortel de koffie klaar. We beginnen om 11.00 uur met een kort gebedsmoment. Daarna lopen we de ruim vijftien kilometer naar Den Bosch.

Onderweg zijn twee rustposten met een versnapering en wat drinken. Maar houd de eigen voedingsbehoefte goed in de gaten; neem mee wat u nodig hebt. Dat geldt ook voor de kleding. Het kan koud en nat zijn eind oktober.

Onze pelgrimage is meer dan alléén een wandeltocht, want op de rustpunten is er steeds een gelovige impuls.

In de Sint-Jan van Den Bosch is er gelegenheid de Zoete Moeder te begroeten met persoonlijk gebed. Rond 16.00 uur houden we een korte gebedsviering. Een gebedsintentie kunt u vóór de viering afgeven. Aansluitend gaan we naar een locatie voor een welverdiende kop koffie met chocoladebol.

Lopers worden nadien met auto’s weer naar de startplek gebracht. We verwachten uiterlijk tussen 17.30 en 18.00 uur weer thuis te zijn.
Kunt u niet meelopen, maar wilt u wel voor het autovervoer zorgen? Geef u dan op als auto-pelgrim. U kunt aansluiten bij de gebedsviering en de koffie.
Ook als u op een andere manier zou willen komen of helpen, horen we het graag.

Kosten. De pelgrimage kost € 15 per persoon. Hiervoor krijgt u aan het begin en het einde koffie, versnaperingen en iets te drinken onderweg, en aan het einde natuurlijk de welbekende en dan welverdiende chocoladebol. Sluit u alléén aan bij de gebedsviering en koffie achteraf, dan vragen wij u € 5 per persoon. U kunt uw kosten voldoen via NL44 RABO 0170 8812 53 t.n.v. Johannes XXIII Parochie o.v.v. Pelgrimage Den Bosch

GAAT U MET ONS MEE?

Aanmelden is noodzakelijk en kan tot vrijdag 29 september via het secretariaat: (o13) 5111215 of info@johannesxxiiiparochie.nl
Meer informatie via het secretariaat, Ingrid Heuts, Theo of Irene Schepens, of pastoor Marcel Dorssers.