Deze week spreekt pastoor Looyaard enkele woorden van dank uit naar Joke van Balkom en Sjaan Martens die na ruim dertig jaar stoppen met hun werk als vrijwilliger in de parochie.

Beste Joke en Sjaan,
Jullie zijn al meer dan dertig jaar vrijwilligers in onze parochie als interieur verzorgsters van de kerk. Voorwaar geen kleinigheid. Een feit om bij stil te staan en jullie hiervoor te danken. Elke vrijwilliger maakt mede de rijkdom van de geloofsgemeenschap de rijkdom van de Kerk uit. Een kerk die levend wil blijven zal haar vrijwilligers op handen dragen. Zonder vrijwilligers zou de plaats van de parochie in de samenleving verdampen. Vanuit deze gedachten heeft het kerkbestuur  gemeend om vandaag deze dag te vieren en jullie de eretekenen toe te kennen, de zilveren parochiespeld die jullie van harte hebben verdiend. Helaas nemen jullie vandaag afscheid en willen  wij jullie bedanken voor jullie inzet al die jaren lang. Door jullie inbreng als vrijwilliger heeft de parochie nog steeds een plaats in onze geïndividualiseerde samenleving. Nogmaals hartelijk dank.