Onze eerste communicanten hebben paasdozen gemaakt, geschenkdozen voor leeftijdsgenootjes die het minder hebben. Dankzij de Vincentiusverenigingen komen ze op de juiste adressen terecht. Zo wordt de vreugde van Pasen gedeeld en vermeerderd.

De paasdozen zijn een jaarlijkse actie naar een initiatief van Mia Savenije. Alle kinderen van de parochie worden uitgenodigd om een paasdoos te maken. De afgelopen jaren heeft diaken Alexis Szejnoga deze actie steeds gecoördineerd. Sinds zijn vertrek proberen de leden van het pastoraal team al zijn goede werk voort te zetten, maar noodgedwongen was de opzet dit jaar wat beperkter. Hopelijk eenmalig.

Namens de ontvangers dankt Nico Kwantes -parochiaan, chauffeur voor de paasdozen en voorzitter van Vincentiusvereniging Tilburg– alle kinderen en grotere mensen die een paasdoos hebben gevuld en versierd.

Paasdozen
Inladen paasdozen in auto