Zondag 1 oktober hadden we alweer de tweede bijeenkomst van Familiepastoraat Johannes 2.3 voor het nieuwe werkjaar 2023-2024. We hebben eerst met alle kinderen en hun ouders, parochianen en de vrijwilligers Eucharistie gevierd. Pastoor Dorssers stelde de kinderen, en ook ons, vragen over het evangelie van deze zondag. Vragen waarmee we elke dag opnieuw te maken hebben. De vader (beeld van God in het verhaal) vraagt aan zijn zonen (beeld van ons mensen): “Ga vandaag werken in mijn wijngaard?”  Het antwoord van de eerste zoon was: “Goed vader”, maar vervolgens deed hij het niet. Het antwoord van de tweede zoon was heel eerlijk: “Ik wil niet”, maar later kreeg hij spijt en deed het toch. Spijt hebben over een foute keuze is goed en wij mogen altijd weer terugkomen bij God. Na de viering waren de allerkleinsten in de groep van 0 t/m 3 bezig met het verhaal van een bijzondere heilige, namelijk Sint Franciscus. Sint Franciscus had een bijzondere band met God en met de dieren die op aarde leven. Op 4 oktober vieren wij als Kerk zijn sterfdag en deze dag is daarom ook gekozen als werelddierendag.

De kinderen van groep 4-5 die zich voorbereiden op de Eerste Heilige Communie, hebben een verhaal gelezen over de jonge Jezus die zijn Vader zocht in de tempel. Ook in het vieren van de Eucharistie en in de kerk kunnen wij God zoeken.

De tussengroep 6-7 lezen een spannend verhaal over Mozes, die als klein baby’tje in een rieten mandje in het water van de Nijl word gezet. Maar God zorgt ervoor dat Mozes gevonden word door de dochter van de Farao, die voor hem wil zorgen. Mozes groeit op in het paleis van de farao en zal later, als hij volwassen is, met Gods hulp het volk Israël uit de slavernij van Egypte redden.

De vormelingen en tienergroep zijn weer druk bezig geweest met codes kraken: Hoe kijken we naar dienstbaarheid en wat dit voor ons betekent.

De ouders worden allerlei bekende en minder bekende zaken verteld over paus H. Johannes XXIII, de patroon van onze parochie.

Ook de vrijwilligers voor het verzorgen van ranja en lekkere spekkies voor de kinderen en koffie en thee voor de ouders waren weer goed bezig. Veel dank hiervoor.

Het was weer een mooie zondag Familiepastoraat van samen vieren en leren.