Op vrijdag 30 juni om 18.30 uur zal pastoor Marcel Dorssers de gerestaureerde Calvariegroep van het St. Josephkerkhof te Biezenmortel inzegenen.
Aansluitend daarop gaat hij om 19.00 uur voor in een eucharistieviering. Bij mooi weer is dat op het kerkhof; bij slecht weer in gemeenschapshuis De Vorselaer, Capucijnenstraat 42.

De restauratie was nodig omdat de beeldengroep hevig verweerd was.  Ook waren delen afgebrokkeld. Uitstel van restauratie zou leiden tot onherstelbare schade.

Het parochiebestuur heeft daarom besloten om de beeldengroep te laten herstellen. Een forse financiële bijdrage van de gemeente Tilburg hielp daarbij. De restauratie vond de afgelopen maanden plaats bij Kunstwacht te Delft.