Elk jaar is er in onze parochie een collecte in natura op Witte Donderdag. We zamelen dan tijdens de eucharistievieringen geen geld in, maar houdbare etenswaren voor de voedselbank. Collecte en kerkbezoek liggen wat moeilijker in deze tijd. Toch willen we ook in deze vastenperiode onze naasten steunen. Daarom zullen er vanaf Palmzondag 28 maart tot en met Witte Donderdag 1 april in onze kerken kratten en manden staan. Hier kunt u vóór een viering of overdag als de kerk geopend is uw bijdrage achterlaten. Alle soorten lang houdbaar voedsel zijn welkom, bijvoorbeeld pasta, rijst, suiker, koffie, thee, of ingeblikte groenten.

De eerste-communicanten doen ook mee door een paasdoos te maken. Zij vullen een mooi versierde schoenendoos met (kleur)boekjes, schrijfwaren, een stukje speelgoed en een leuk kaartje voor een leeftijdsgenootje die het minder heeft.

Zo kunnen we met iedereen samen op weg naar het Paasfeest.