In drie vieringen in de drie kerken heeft diaken Alexis Szejnoga afscheid genomen van de parochie en de parochie van hem. Gloedvol leidde hij zijn mede-parochianen in zijn preken langs de hoogtepunten van het geloof. Hij eindigde in een dankwoord met de hoogtepunten uit zijn leven en werken in deze parochie. Voor iedereen had hij een vriendelijk woord, een bemoedigende boodschap of een plagerijtje.

Algemeen werd gevoeld wat vice-voorzitter Johan Elshof in zijn speech verwoordde. We vinden het ongelofelijk jammer dat de bisschop Alexis elders heeft benoemd, maar we snappen dat ook andere parochies van zijn goede werk mogen genieten. Helemaal afscheid wordt het echter niet, want Alexis gaat weliswaar voltijds werken in Kaatsheuvel, Loon op Zand en De Moer, maar hij blijft in onze parochie wonen.

Omdat er geen receptie mogelijk was, maar hooguit een op afstand uitzwaaien op het kerkplein, is iedereen uitgenodigd om (via de secretariaten) een persoonlijk kaartje aan Alexis te sturen. Hij zal het waarderen.