Brief aan de bisschop over Sint-Caeciliakerk

Het parochiebestuur heeft Mgr. De Korte, bisschop van ’s-Hertogenbosch, verzocht om de Sint-Caeciliakerk met ingang van 1 juli 2026 aan de eredienst te onttrekken, of zoveel later of eerder dan dat de overdracht van het kerkgebouw aan een nieuwe eigenaar aan de orde is.  Aan dit besluit is een zorgvuldige afweging vooraf gegaan, waarbij diverse aspecten zijn afgewogen. Daarin zijn ook betrokken de reacties van parochianen en andere belangstellenden, die tijdens de informatieavond van 30 april jl. zijn gegeven en op eerdere bijeenkomsten.
Het kerkbestuur realiseert zich dat elke kerksluiting feitelijk een kleine ramp is.
Onze brief aan de bisschop en het document waarin deze keuze wordt gemotiveerd zijn in te zien via deze links:
Bijlage brief bisschop
Bijlage onderbouwing

Hoe verder?
We verwachten dat de bisschop wellicht komend najaar een besluit neemt op onze brief.
Zodra we dat besluit ontvangen hebben, zullen wij daarover de parochianen informeren.