Om ons goed voor te bereiden op het komende Kerstfeest houden we in onze parochie op dinsdag 22 december een Avond van Barmhartigheid.

Deze avond is bedoeld om in de hectiek voor Kerstmis tot rust te kunnen komen. En om zaken die niet helemaal lekker gaan, waar we de verkeerde keuzes gemaakt hebben, waar we hebben gezondigd, tegen het licht te houden en bij God te brengen. Dat kan tijdens de Eucharistieviering, de Eucharistische aanbidding en het stil gebed. In zijn grote barmhartigheid zal Hij ons vergeving en rust schenken als wij Hem daarom vragen. Als er echter grotere zaken spelen is het goed om te biechten, om het sacrament van Boete en Verzoening te ontvangen. Alles om zo vrij en vreugdevol mogelijk het Kerstfeest te kunnen vieren.

19.00 Eucharistieviering met extra aandacht voor boete en verzoening
19.30 Eucharistische aanbidding
stil gebed met elk half uur een Bijbellezing
biechtgelegenheid
21.30 einde met Eucharistische zegen

Deze avond voor de hele parochie vindt plaats in de Sint-Willibrorduskerk in Berkel.

Tussen 19.30 en 21.30 uur kan iedereen komen en gaan naar eigen behoefte.

De biechtgelegenheid wordt gecreëerd in het parochiezaaltje (rechts achterin) en/of in de zijkapel (links voorin de kerk).

Nog nooit gebiecht of lang geleden? Wees niet bang; de priester zal het gesprek in alle rust met vragen begeleiden. Ook zullen in de kerk brochures liggen met uitleg over het sacrament en tips bij de voorbereiding.

Het sacrament van Boete en Verzoening ontvangen kan ook op afspraak bij onze parochiepriesters.