Waar de sfeer goed is, daar kan veel worden bereikt. Enkele weken geleden ontvingen we in onze parochiezaal in Berkel onze vormelingen, samen met die van Waalwijk en Waspik. Voor hen hadden we een Are you ready-dag georganiseerd: een dag van laagdrempelige geloofsverdieping, op een aansprekende manier, met spel, sketches en gesprekken. En hoewel de tieners uit verschillende plaatsen kwamen, ontstonden er al snel gezellige contacten. Op het eind van deze schitterende dag werden er nog snel telefoonnummers uitgewisseld.

Ontmoeting en gemeenschap vormen, is belangrijk. Het is een krachtig bindmiddel in de maatschappij, en ook in de parochie en ik denk dat dat vaak onderschat wordt. Ik ben daarom ook blij met het koffie drinken na onze vieringen. Ik zie hoe belangrijk dat voor onze parochianen is, en zo blijven we op de hoogte van het wel en wee van elkaar.

Ontmoeting en gemeenschap vormen, heeft onze vormelingen verbonden en verder gebracht. Je mag er Gods Geest aan het werk zien. Eén van hen die zich voorbereidden op het vormsel en die nog twijfelde, hakte na deze dag de knoop door, en wil nu gevormd worden. Zo zie je maar dat met de goede geest en in onderlinge verbondenheid mooie dingen gebeuren.

Pastoor Marcel Dorssers