Altaarstenen terug in Biezenmortel
Afgelopen week hebben de vier altaarstenen van de voormalige Sint Josephkerk van Biezenmortel een prominente plek gekregen op het kerkhof aldaar.
Nadat de Sint Josephkerk in 2019 aan de eredienst werd onttrokken, zijn de altaarstenen uit de kerk verwijderd en tijdelijk opgeslagen in de sacristie van de Sint Willibrorduskerk van Berkel. Het gaat om drie grote stenen en één kleine.
Pastoor Marcel Dorssers vond dat de stenen daar niet tot hun recht kwamen. Het parochiebestuur besloot daarom om de stenen een plek te geven bij de absouteplaats van het Sint Josephkerkhof. De drie grote stenen zijn geplaatst vlak voor de grafmonumenten van de drie Kapucijner paters die in het verleden hebben gefunctioneerd als pastoor van de Sint Josephparochie. De kleinere altaarsteen is geplaatst links van deze grafmonumenten, naast het rustbankje.

De herinrichting van dit gedeelte van de absouteplek is uitgevoerd door Wim Smolders.
De klinkertjes zijn geschonken door Steenhandel De Klinker.

Mariabeeld
De altaarstenen zijn niet de eerste voorwerpen die terugkeren naar Biezenmortel. Het Mariabeeld uit de voormalige Sint Josephkerk kwam al eerder terug. Speciaal voor dit doel is enkele jaren geleden een gedachteniskapelletje opgericht, aan de voorzijde van het kerkhof. Dagelijks worden bij dit beeld kaarsen ontstoken, zowel door parochianen als passanten.