Allerzielen is een belangrijke dag in het kerkelijk jaar. We herdenken de mensen die ons ontvallen zijn en bidden voor hun zielenheil. Een mooie dag om met de familie bij elkaar te komen, in dankbaarheid en verdriet.

Maar zoals alles dit jaar is ook Allerzielen anders dan we gewend zijn. We moeten afstand houden. Daarom kunnen we als parochie niet met alle nabestaanden en medeparochianen in de kerk een herdenkingsviering houden. Moeten we dan alles afzeggen? Wat kunnen we, rekening houdend met de steeds aanscherpende maatregelen, nog wel?

Na lang overleg heeft het pastoraal team besloten om op elke begraafplaats de graven te zegenen. Dat is buiten en er is de mogelijkheid om voldoende afstand te houden. Er is geen gezamenlijk gebedsmoment en men kan binnen het aangegeven half uur verspreid komen en gaan. Per graf kunnen er volgens de richtlijnen drie nabestaanden met mondkapjes aanwezig zijn.

Berkel, Biezenmortel en Enschot: zondag 1 november 14.00-14.30uur
Udenhout: maandag 2 november 19.00-19.30uur