Zoals de meeste parochianen weten staan er op het kerkhof twee grote, zeer oude, beuken. De afgelopen tijd is het zeer droog geweest en uitzonderlijk warm. Het gevolg van deze omstandigheden is dat de beuken er zeer slecht bij staan.

Het parochiebestuur heeft besloten om deze beuken te redden en heeft hiervoor een expert ingehuurd. Op 26 augustus is de heer Wim Smolders, lid van het parochiebestuur, begonnen met de eerste aanbevolen actie. Hiervoor heeft hij 60 gaten met een doorsnede van 30 cm en een diepte van 50 cm geboord rond de twee beuken. Deze gaten worden twee tot drie maal per dag gevuld met water in de  verwachting dat de bomen op deze manier genoeg water op kunnen nemen om te overleven.

Ik hoop dat deze en andere acties tot succes zullen leiden.

Pierre Valk
Kerkhofbeheerder