“De wereld staat op z’n kop. De coronacrisis raakt iedereen en we moeten ons allemaal aanpassen aan een samenleving die we nog niet kenden. Dat maakt ons angstig en onzeker.” Daarom schreef de Vlaamse psycholoog Paul Verhaeghe het boekje ‘Houd afstand, raak me aan’. In oktober en november gaan we dat lezen en bespreken in onze parochie.

Elke bijeenkomst is gewijd aan één hoofdstuk. Iemand geeft een korte samenvatting van het hoofdstuk, iemand anders geeft wat extra input vanuit de christelijke traditie, iedereen praat mee, nieuwsgierig naar elkaars inbreng. Het is handig om het betreffende hoofdstuk gelezen te hebben, maar het is niet noodzakelijk om deel te nemen aan het gesprek. Het is leuk om elke keer erbij te zijn, maar ook dat is niet noodzakelijk.

zondag 4 oktober: Wat kunnen we weten?
zondag 18 oktober: Wat moeten we vrezen?
zondag 1 november: Wat mogen we hopen?
zondag 15 november: Wat moeten we doen?
inloop vanaf 14.30u; gesprek vanaf 15.00u tot maximaal 16.30u; in de pastorie naast de Sint-Caeciliakerk, Kerkstraat 2 Berkel-Enschot

Meer informatie en aanmelden bij Frits Hendriks: frits.hendriks@johannesxxiiiparochie.nl
Leen het boek bij de bibliotheek of koop het in de plaatselijke boekhandel voor €14,99.