Beste mensen uit Biezenmortel, Udenhout, Berkel-Enschot,

Afgelopen jaar is een bijzonder jaar geweest. Het jaar dat ik hier mocht beginnen, samen met Frits onze nieuwe pastoraal-werker. Het is een bijzonder jaar geworden. We hebben ons aan de ene kant heel erg welkom gevoeld bij u om hier het pastorale team te kunnen vormen, om hier met u het geloof te kunnen vieren. Aan de andere kant was het ook een jaar dat helemaal getekend werd door corona.
En alle mogelijkheden die je normaal als pastoraal team hebt om erop uit te trekken, om naar buiten te gaan, om mensen te ontmoeten, die waren het afgelopen jaar enorm beperkt. En waar het dan gaat om mensen treffen bij vieringen, bij uitvaarten, bij koorrepetities of bij groepen, dat was allemaal heel erg lastig afgelopen jaar.
Toch willen we Kerstmis niet zonder meer voorbij laten gaan. We willen in elk geval deze gelegenheid te baat nemen om u alle goeds te wensen voor het komend jaar om u toch ook op deze manier een hart onder de riem te steken. En we hopen inderdaad dat we komend jaar meer mogelijkheden krijgen. Dat we u kunnen ontmoeten. Dat we werk kunnen maken van ons geloof in deze parochie. We hebben een mooie plek, mooie gemeenschappen en we proberen daar het beste van te maken, het goede te doen voor u hier in deze parochie.
We wensen u als kerk, nu we niet kunnen vieren op kerstavond, toch een Zalig Kerstmis toe, alle goeds voor u en voor al uw dierbaren en we hopen dat we in het nieuwe jaar betere kansen krijgen om samen met u het geloof te beleven. Ik zou zeggen: Houd moed. Houd hoop. En we zien elkaar, zeker in het komende jaar. Ik wens u van harte een Zalig Kerstmis toe en alle goeds voor de komende tijd. Blijf gezond.

Pastoor Marcel Dorssers