Zaterdag 7 november wordt Erik Buster diaken gewijd. Erik is afkomstig uit Enschot. Daar was hij in zijn jonge jaren actief in de Sint-Caeciliakerk, onder andere als acoliet en lector. Na zijn middelbare school is hij theologie gaan studeren in Nijmegen en Utrecht, en liep hij stage in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch en de parochie Wonderbare Moeder in Drunen en omgeving. Dit alles met het oog op het priesterschap. De diakenwijding is daarvoor een noodzakelijke stap én een feestelijk moment.

Daarom zal hij op zondag 8 november om 9.30u in de Sint-Caeciliakerk voor het eerst als diaken assisteren bij de eucharistieviering. Hij zal ook de preek verzorgen. Helaas is er maar plaats voor dertig personen in de kerk en zijn er geen festiviteiten na afloop. Bij zijn priesterwijding rond Pinksteren hopen we weer wat uitbundiger in zijn vreugde te mogen delen.

Voor geïnteresseerden is de diakenwijding wel live te volgen via het YouTube-kanaal van de Sint-Janskathedraal, zaterdag 7 november vanaf 10.30 uur. De link is dan ook te vinden op de parochiewebsite.